امروزه میتوان نقش تبلیغات را موثرترین راه برای رونق اقتصادی بیان کرد با توجه به اهمیت این مسئله میتوان از ابزارهای تبلیغاتی بعنوان راهی برای ایجاد فضای رقباتی بیان کرد.

​​امروزه نقش رسانه ها در تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار است به نحوی که در تبلیغات گسترده میدانی شما به یک سری از مخاطبین دسترسی دارید که اطلاع چندانی از نحوه عملکرد شما را ندارند ، این بدین معنی است که شما تا شعاع خاصی میتوانید مخاطبین خود را تحت پوشش قرار دهید . ولی در رسانه های عمومی مانند رادیو و تلویزیون اغلب مردم مخاطب شما قرار میگیرند و برای ایجاد ذهنیت تبلیغاتی آن را محیا میسازند . 
از نمونه بارز این نوع تبلیغات بخش های آشپزی ، سرگرمی و همچنین آموزشی و همچنین ورزشی را میتوان نام برد.

روانشناسی تبلیغات در ایجاد فضای تبلیغاتی بسیار مهم است که  افراد به چه چیزی اهمیت می دهند .با درک این مطلب میتوان یکی از عوامل شناخت طرز فکر افراد را در قالب نظر سنجی پیاده نمود و از آن به نحوی برای تبلیغات استفاده کرد ، اگر توجه کرده باشید برنامه های تلویزیونی در زیر نویس خود از مردم بخاطر برنامه های پخش شده خود از مردم نظر خواهی میکنند ، این امر باعث میشود تا برای بهبود و ارتقاء برنامه خود از آن کمک بگیرند تا بتوانند محتوای برنامه را طوری ایجاد کنند تا در ذهن مخاطب بعنوان یک برنامه ناب تلویزیونی ماندگار شود . تبلیغات نیز در رسانه ها بدین شکل در ذهن مخاطب جای میگیرد ، 
چند مثال ساده ، ساندیس یک نوع آبمیوه است ولی همه جا برای خرید آبمیوه از اصطلاح ساندیس استفاده میکنند.
دلستر یک نوع نوشیدنی مالت دار است ولی برای فروش همرده محصولات از برند این نام استفاده میکنند.
تاید یک برند است ،  یک نام است ولی در خرید پودر ماشین لباسشویی از این نام استفاده میکنند.
این مثال ها را برایتان مطرح کردیم تا به یک نقطه مشترک همه اینها در تبلیغات برسیم و آن اینکه با تکرار یک نام و یا یک برند در هر جا مخصوصا در رسانه ملی میتوان ذهن مخاطب را تسخیر کرد ، که مشتری برای خرید آن محصول حتی برای یکبار هم که شده رضایت دهد ، ادامه این روند بستگی به نوع محصول شرکت ها و یا صاحب کسب و کار آن مجموعه دارد ، که چقدر در رضایت مشتریان تاثیر گذاشته باشد.

رنگها در تبلیغات نقش بسیار مهمی را بازی میکنند و این بدان معنی است که  شما برای انتخاب نوع قالب و تم فروشگاه خود حساس باشید چرا که مشتریان امروزی به جزئیات بی تفاوت نیستند ، از این رو برای استفاده رنگها در طراحی لوگو و یا برند خود دقیق باشید ، این نوع رنگ میتواند در مخاطب شما تاثیر گذار بوده و حس خوب و یا بدی ایجاد کنند ، مثلا رنگ قرمز میتوان بیانگر عشق و شور و هیجان ، همچنین انگیزه و قدرت را القا کند ، رنگ نارنجی میتواند بیانگر خوشبینی ، شور ، هیجان و خلاقیت را القا کند ، رنگ زرد به رنگ پایه معروف است که در ترکیب آن با سایر رنگها تاثیر خوبی را به مخاطب میرساند ، رنگ سبز بعنوان رنگ آرامش ، سلامتی ، امید و رفاه را به شما نشان دهد ، رنگ آبی بیانگر آرامش ، اطمینان و منطقی بودن را القا میکند و...
......
پس نتیجه میگیرم که رنگ زمینه و تم کاری شما ارتباط مستقیم با روحیات افراد و همچنین ، در نوع سلیقه آنان دارد.

www.nikoonak.ir

09355041658 - 09906171125​​​​​​​