امروزه نقش رسانه ها در تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار است به نحوی که در تبلیغات گسترده میدانی شما به یک سری از مخاطبین دسترسی دارید که اطلاع چندانی از نحوه عملکرد شما را ندارند ، این بدین معنی است که شما تا شعاع خاصی میتوانید مخاطبین خود را تحت پوشش قرار دهید . ولی در رسانه های عمومی مانند رادیو و تلویزیون اغلب مردم مخاطب شما قرار میگیرند و برای ایجاد ذهنیت تبلیغاتی آن را محیا میسازند .
از نمونه بارز این نوع تبلیغات بخش های آشپزی ، سرگرمی و همچنین آموزشی و همچنین ورزشی را میتوان نام برد.